Vet väl inte om det känns så jättebra att det går åt så mycket soppa, men tack iaf. Den tar mycket bensin när man har roligt, så är det bara.Ja får du igenom den 50 liter på 10 mils inkörning så gör du det ju jättebra! Då har du INTE kört in remmen. Allt har ett pris.. Kör du inte in variatorremmen så sliter du ut dom mycket tidigare. Allt handlar om hur länge du vill sakerna ska hålla!
skönt o höra då man kört 17 mil borde man känna sig rätt säkerPratade men min handlare idag ang drivaxeln, han sa att det var 27st (just nu) drivaxlar i sverige som hade havererat. Han sa även att det skulle synas väldigt tydligt om axeln var fel på, bara hissa upp mattan och gasa lite så ser man om det nedre drevet till remdriften wobblar, är tydligen därför dom går av. Den 28dec skulle den första leveransen av "klammer" komma till dom. Jag har kört 5 mil och då påstod han att det inte var något fel på min axel då den skulle ha haveretat för länge sen om den var felmonterad.
Om nu vissa axlar är felmonterade, varför ska då alla ha service med klammer?Pratade men min handlare idag ang drivaxeln, han sa att det var 27st (just nu) drivaxlar i sverige som hade havererat. Han sa även att det skulle synas väldigt tydligt om axeln var fel på, bara hissa upp mattan och gasa lite så ser man om det nedre drevet till remdriften wobblar, är tydligen därför dom går av. Den 28dec skulle den första leveransen av "klammer" komma till dom. Jag har kört 5 mil och då påstod han att det inte var något fel på min axel då den skulle ha haveretat för länge sen om den var felmonterad.
Han sa att dom axlar som inte havererat på flera mil är inget fel på och behöver egentligen inte ha något klammer, men att polaris vill säkra upp och montera på alla maskinerOm nu vissa axlar är felmonterade, varför ska då alla ha service med klammer?
Jo , men någon påstod att det bara var maskiner tillverkade under en specifik dag dom var drabbade. Men det stämmer ju inte om man summerar ihop MFD på maskiner som havererat. Nåväl, bara dit med klämman så man får lite roTror att alla PRO är tillverkad under tiden Aug-okt
Om axeln wobblar så ska den givetvis bytas ut, hjälper inte med ett klammer då.Vet inte om jag missat något svar. Men om axeln är fellimmad och vobblar. Vad är det som blir bättre med ett klammer?
Ursprungsfelet finns ju fortfarande kvar?
Så vad är då egentligen meningen med klammret om det nu är så att Polaris menar att endast ett begränsat antal är drabbade.Om axeln wobblar så ska den givetvis bytas ut, hjälper inte med ett klammer då.
OM Polaris skulle ha koll på vilka maskiner som var drabbade, alltså mellan vilka chassinummer detta kunde hända.han sa polaris hadde koll på vilka maskiner det var problem med,men tror ju själv att det är som ett lotteri...
Ja alltså en axel helt i stål så som 2012, det är ju rent utsagt löjligt att ha en limmad tapp i alu bara för att "spara vikt".Helgjuten axel?den var ju ihålig förra året åxå...dock var den ju inte i alu.men någon som fått service medelande än ang.klämman?pratade med kalixmaskiner i luleå i veckan&det var inget dom hadde hört om än iallaf.men han viste vad problemet var,samt han sa polaris hadde koll på vilka maskiner det var problem med,men tror ju själv att det är som ett lotteri...