Projekt Mountain Max 700 '01

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
fogskum är kanon att göra sista formerna av. Dvs efter att man byggt höjden med cellplast. Och sist men inte minst nått lite mjukare under skinnet tex en bit liggunderlag.
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
markisolering är ju lätt som fan och det lär väl inte suga så mycket som originaldynans skumgummi om d blir blött?
men det är svinhårt så mer än liggunderlag ovanpå vill jag nog ha...

frågan e om man ska bygga massivt o stryktåligt eller som en låda med förvaring?

sen är det kanske inte så lätt att limma ihop markskivan heller?

fast helst hade jag velat haft ett annat material som jag såg i en dyr tillbehörsdyna till artic,som nån form av skumplast som vägde mindre än markskiva fastän det var en"massiv" bit.
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
markisolering är ju lätt som fan och det lär väl inte suga så mycket som originaldynans skumgummi om d blir blött?
men det är svinhårt så mer än liggunderlag ovanpå vill jag nog ha...

fast helst hade jag velat haft ett annat material som jag såg i en dyr tillbehörsdyna till artic,som nån form av skumplast som vägde mindre än markskiva fastän det var en"massiv" bit.
Tanken är såklart att använda något hårt till att bygga stommen av och sedan lägga på skumgummi högst upp i lagom tjocklek.

För mig är markskiva uteslutet pga sina egenskaper, även om det är hårt.

//Rob
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Yamaha-Nisse: vad har du använt för material till bosskopia dynan?
skumplast av nåt slag?
inköpsställe? kostar?

tänkte bygga en egen jag med, -lätt, lagom hög och biltemas ledlyse!
Läser du hela tråden är jag 99% säker att jag nämt att jag INTE byggt dynan! :eek:

Sorry om jag låter som en sur gubbe, men börjar bli lite less folk som kollar på bilder men inte läser vad man skriver, blocket syndromen... :(
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Läser du hela tråden är jag 99% säker att jag nämt att jag INTE byggt dynan! :eek:

Sorry om jag låter som en sur gubbe, men börjar bli lite less folk som kollar på bilder men inte läser vad man skriver, blocket syndromen... :(
ah! förlåt. tog för givet att den var gjord av dig när det stod hembyggd/kopia.
slarvigt.

sjysst bygge för övrigt.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Blir även Öhlins 46or i boggien!
Fatbar styre och lägre höjare..

Lite bilder på nya motorn!
Den läker mellan toppen och cyllarna.. Håller inte med vanlig packning, så måste svarva och sätta dit oringar istället!








Boostbottle, V-force 3, Portatblock, svetsad vev, portade cyllar, Hauck trippel pipor!
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Wtf. motor byte gör du ju på nån timme! Ner med den i moppen så fort du kan, lasta på släp å åk till mulle.
Har du tid att vara utomlands massor får du set till att bygga monster oxå :p
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jo. Men ska hämta den i lycksele vid månadskiftet. Betalat handpenning och de.
Måste som du kanske läst få någon som bygger om toppen åt mig först.
Men iofs, ska ju ner till Arvika under jul, vore ju perfekt om de kunde gå att ordna då.

Kanske han kan fixa till något bra V-kitt då dom även har en bänk på mattan! ;)

Blir nog ingen ny boggie och framvagn (i år) då effekten kommer nog se till att HP per KG går upp lite! ;)
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Går de inte lösa med en kopparpackning då? Brukar ju funka i e flesta andra fall med högt cylindertryck.
Menar de är ju satikens så mycket smidigare än att o-ringa toppen.
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Är det inte bara så att toppen är skev, eller ngn av cylindrarna i ovankant? Låter helt sjukt att den motorn inte klarar sig med vanlig packning när raceskotrar med 14 i komp klarar sig. För högre komp än så är det väl iallafall inte?

//Rob