Ski - doo 2014

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Speedtech postade detta på facebook ikväll:

"Riktigt fredagsmys igen! Ikväll fick vi kvitto på det vi haft känslan av hela säsongen. En väl inkörd (80mil) 2014 Etec 800 ger betydligt bättre i bromsbänken än tidigare årsmodeller. Bra jobbat BRP Imorgon skall vi bromsa ett antal olika trimalternativ på samma motor. Någon som vågar gissa högsta toppeffekt med pipa, grenrör, reeds, ljuddämpare och PC5?"

Det är det jag har sagt hela tiden.
Tyvärr postade de inga effektuppgifter än.
 

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Hade min -14 FR på service förra veckan och dom har uppsaterat programvaran, körde nu i helgen och tycker den känns slöare, inte samma klipp från noll som tidigare. Var iof 5-10+ och socker före! Kan vara inbildning också...Någon som har fått sin uppaderad och märker skillnad?
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Har det kommit någon ny programvara nu?

Framförallt med originalvariatorerna kan dom bli väldigt slöa när det är tung före ute. Så utan att veta tror jag inte det beror på programvaran.
 

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Tack för den :) var inne lite på samma sak, Tanken har varit att skaffa variatorkitt till nästa vinter, men nu är de ett måste då!
 

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Anntar att de finns en ny peogramvara, för de står så här på kvittot: 1a service, programvaruuppdatering, låsning vändhjulaxel och låsning sidokåpor
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Är det någon som kört med Rasmussen steering relocator och kan ge en utvärdering?
Känns något klenare än standard. Helt klart bättre körställning, anser jag.
Fästörat som styrstagets inre kulled fästs vid hade gärna fått vara på både upp- och nersida. Åtminstone lite grövre material. Vet inte alls vad jag gjorde, men det örat kröktes ivf, varpå styrningen blev tung.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Sent tillägg:
Men superbra fit'n'finish!
Rekommenderad produkt för de som behöver ta sig framåt här i livet.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Nån som provat c3powersports remdrift?
Nej, men TKI's.
Riktigt fina grejer till ett något bättre pris.
Överraskande bra finish motför vad jag tidigare upplevt från den där kontinenten.
Lite tråkigt att det bygger ut 2 cm, så jag måste se mig om efter en ny lösning för batteriet.
C3 bygger nog ut lika mycket, då de förmodligen kör med samma bredd på remmen.
 

Fluke

Medlem
9 feb 2009
48
0
1
Kiruna
Upptäckte en liten grej på min summit, boggiehjulen i mitten är monterade olika på höger respektive vänster sida....ska det vara så?? Varför??



 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det ska vara så, har varit så åtminstone sen 2008. Minns inte med säkerhet varför... Eventuellt så är det för att minska resonansljud?
 

Fluke

Medlem
9 feb 2009
48
0
1
Kiruna
Det ska vara så, har varit så åtminstone sen 2008. Minns inte med säkerhet varför... Eventuellt så är det för att minska resonansljud?
Hittade några trådar på Dootalk om just detta och det verkar vara som du skriver för att minska resonansljudet...
 

Nytro162

Välkänd medlem
27 dec 2011
162
3
18
Pajala/Gällivare
Då har man ställt undan summiten för i år?:) 314mil vart det på maskinen! Utan några som helst bekymmer! Förutom att jag bytt framlyset pga förarfel:) Remmen har suttit på sen 97mil så den har pallat över 200mil vilket är mer än godkänt! Dock så har mattan fått smaka!? Tappat 4st halva kammar i mitten.. Hur har era maskiner gått i vinter/vår?
 

Richard

Välkänd medlem
14 nov 2010
118
0
6
87,5 mil på Freeriden. Inga problem än och remmen ser bra ut.

3 åtgärder på första servicen. Sidokåpsfästen, distans i boggien för bakre stötdämparen och bättre låsning av boggiehjulen bak. (Hade inga problem med detta före uppdateringarna men bra att det är gjort).
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
135 mil än så länge men ställa bort den redan ska jag inte =)

noll problem annat än sådana jag ställt till mej själv =)

Hur har du lyckats köra sönder mattan?
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
70 mil utan problem! Inga fransar på remmen eller annat.. Körde in i ett träd så en del plast bytt men är sjukt nöjd med skotern!