Ski-Doo 2017

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Det har man ingen aning om...
Båda två kan vara inkörda, eller ingen av dom.
Det tar ju inte en halv säsong att köra in en maskin, inte en maskin som är ute på demo och körs typ varje dag iallafall.
Så bara för att det är en maskin som inte finns till konsument så är det ju inget som säger att den inte hunnit bli inkörd...
Axysen kan ju vara ny ur kartong, fast den funnits till försäljning i ett år.
Man vet alltså inte.
fast det där var ju en 17:s axys switchback assault, eller såg jag helt fel, och dom kom väl nu 2017.



sen går nog inte en oinkörd motor nå mycke slöare än en som är inkörd, iaf inte större skillnad än att den längre axysen har betydligt mer matta att dra runt som går tyngre än den lätta 307 eller vad de nu är på mxz:an
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Ja det står ju dels att det är en 2017. Och dels att den gått 0 miles...

Sen ser man ju inte ens hur det går, så inte är det mycket att hänga i granen det där inte.
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
Ja vad ska man säga…? Rotax utvecklar och får vassare och vassare spets på tvåtaktsmotorerna samtidigt som de drar mindre och mindre bensin och olja.
Konkurrenternas utveckling av 2T är inte ens i bakvattnet av Rotax, senaste "evulotionen" från en konkurrent är Arctics 600cc insprutningsmotor som i realiteten är en SDI som är en teknik som är mer än daterad egentligen.
De enda som gissningsvis skulle plocka fram en tvåtaktsmotor med samma prestanda kontra förbrukning är Yamaha och de vägrar p.g.a prestigen att de sagt att de enbart ska ha 4T i sina skotrar (undantaget Viking 540) men det vore kul om de överraskade oss när de fyller 50 år.

Så låt grabbarnaboys göra jämförelser på youtube i en säsongsavslutad slalombacke, värdelös jämförelse…
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
OM jag fattat videon rätt där han knappar omkring i displayen så går det inte att ha varvräknare och vattentemp uppe samtidigt, Det är dom två saker som intresserar mig när jag kör, vilken hastighet jag har är ju väldigt sällan av betydelse, någon som kan bekräfta att det blivit så dumt?
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Har nu varit på roadshowen och klämt lite här hemma i Sundsvall.
Är det bara jag eller har styret blivit ännu högre?
Styrhöjaren är längre men styret har mindre böj nu mer och ger mindre höjd.
Har man inte byggt så att dessa skillnader motsvarar varandra?
Eller är det så att man blir lurad pga att hela huven nu verkar vara nästan 1dm högre(närmare ansiktet) än tidigare?
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Mera info(betänk att våra maskiner brukar skickas tidigt eftersom de skall åka container i 4veckor):

"As many of you may know Doo's motors are made in Austria. It has come to my attention that the new 850 motors will not be shipped to the U.S./Canada until September 15th, after which production will begin. They will be shipped overseas by plane so they get here ASAP. The first sleds to be built will be Summits, and will arrive in the west first. There may be a few (100ish) made before this date, I'm trying to get my hands on one so I can dial it in before Hay Days. So unfortunately, it doesn't look like spring-orderers will be getting a late summer surprise this year :sad_old: Hopefully this timeframe gets bumped up so our sleds come sooner!"
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Ni som vill komma först i dragrace tror jag ej ska köpa summit eller axys...
Finns ett till klipp där dom kör ospårat där summiten vinner överlägset över polarisen och denna film är tvärt om? Så jag gissar han som la ut detta klipp äger en polaris och han som postade klippet med skidoo som vinner kör nog skidoo. Om ni förstår vad jag menar :)
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Ni som vill komma först i dragrace tror jag ej ska köpa summit eller axys...
Finns ett till klipp där dom kör ospårat där summiten vinner överlägset över polarisen och denna film är tvärt om? Så jag gissar han som la ut detta klipp äger en polaris och han som postade klippet med skidoo som vinner kör nog skidoo. Om ni förstår vad jag menar :)
nej, lite fel modell för det. och det kom vi fram till redan efter första filmen att såna filmer inte går att lita ett skit på
 

frugansover

Välkänd medlem
5 okt 2008
138
0
16
Piteå
Har inte läst varje sida på denna tråd men går rykten om att 3st summit 850 rasat under demokörningarna som varit. Nån som kan bekräfta?
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Har inte läst varje sida på denna tråd men går rykten om att 3st summit 850 rasat under demokörningarna som varit. Nån som kan bekräfta?
Jag har lusläst allt som finns även från andra sidan pölen......
Svar nej skulle jag säga, minst en av demomaskinerna har gått över 900mil utan problem.

Det här låter mer som att du pratat med en avundsjuk Polaris ägare, jag förstår inte vad folk vinner på att snacka massa skit?

Däremot så har demomaskinerna åkt på en hel del pisk av alla som testat dem så reparationer av det har säkerligen skett.
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Har inte läst varje sida på denna tråd men går rykten om att 3st summit 850 rasat under demokörningarna som varit. Nån som kan bekräfta?
Finns inte ens en mikroskopisk chans att BRP folket skulle bekräfta något dylikt rykte!
För övrigt fick även jag höra detta häromdagen, men endast ryktesvägen som sagt...
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Att 3 av 4 demomaskiner i Sverige har rasat är totalt osannolikt det förstår vem som helst.

Calling Bullshit!
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Får man fråga vart ni hört detta? Av folk som pratar i Sverige, någon från staterna, foruminlägg, vad? Mest nyfiken.. :)

Passar på att bidra med en färsk video på 850n!
[video=youtube;GVSyUuqLKIw]https://www.youtube.com/watch?v=GVSyUuqLKIw[/video]
 
Last edited: