Svensk BigFoot?

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Såg i senaste Snowmobile tidningen att det var en bigfoot med ;)
Den är rättså biff! Tänk att fastna med den!? :shocked:
Vad väger de där bastarderna? Inte rigtikt en ET man sätter under armen va? hehe! :push:

Kan nån ta en bild på sin Bigfoot, ville se under huven på den och på växellådan och instrumentpanelen från förarens synvinkel :worried: Ids nån ta en bild eller två? :) Hade vart jätte bussigt!!!

Hade gärna vela ha en bigfoot, synd att det inte fanns nå många....
Hade tänkt att sälja min gamla Alpine, min 464 och köpa en stor maskin, kanske Alpine 2 eller om man hittar en gammal bigfoot som behöver lite omtycknad.... Tycker mer om de stora maskinerna, man behöver inte bromsa för nåt alls! Eller kanske för en stridsvagn hehe!!! =D
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
När det pratades om att den kunde "burka" när den svängde, är det med stag eller med hydraul... lite intresant för farsan hade sett och "tänkt" köpa en sån när det fanns på Kalix maskiner i Kalix :hmmmm:
Men den hade ingen sån där 430 motor??
Och den hade ljusblå-vit huv. teleskop fjädring i skidan och nå jävla knäled. dubbla bromsar på varsin axel i lådan, båda hydraul.
 
Last edited:

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Skulle tro att "burkningen" skedde med något slags länkarmssystem. definitivt inte hydraulik efter som detta både är tungt och extremt dyrt.
 

fleshball

Välkänd medlem
30 dec 2009
375
8
18
Gävle
Eftersom skidan är ledad och förblir plan vid styrning på hårt underlag är det inget som hindrar maskinen att kränga utåt och därmed minskar fästet för det innersta bandet och maskinen styr bättre.

Lite teknisk data:

[/IMG]
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Åh jäklar! det var inte illa, riktig maskin det där!!! Mer som en bandtraktor än skoter! :biggrin1: Är jäkligt tacksam grabbar! xD
Första bilden jag såg på en hemsida verkade den jävligt ful men nu, den är jäkligt fräck!
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Det är växellådan man har framför sig, det var ingen liten jäkel. Men den hade inte original motorn... Och dom är snyggare blå/vita med svart tejp.
Men najs! Jäkligt häftig maskin måste jag då säga. Växelspaken är inte illa placerad heller. Hög-låg-neutral-back :biggrin1:
 

fleshball

Välkänd medlem
30 dec 2009
375
8
18
Gävle
Men schyst om du fixar bilder ;) Vad har du för huv då Fleshball? Hurdan färg på skotern och så?
Min är vit och grå precis som ovanstående bilder. Alla serietillverkade eller vad man nu ska kalla det... har den färgsättningen. Storfötter med andra färger är specialbyggen.

Bilder kommer men fokus ligger på att hinna provköra innan snön är borta. Bara oljetanken kvar att tillverka. Så det är nära nu.
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Eftersom skidan är ledad och förblir plan vid styrning på hårt underlag är det inget som hindrar maskinen att kränga utåt och därmed minskar fästet för det innersta bandet och maskinen styr bättre.

Lite teknisk data:

[/IMG]
Kom o tänka på en sak...
Har du tagit bilderna från en hemsida eller är dom dina egna? :huh: