Trippel i Edge

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Jo men är smått less på alla Twinnare som aldrig ägt en trippel, många här i min närhet men dom är bara fjollor i mina ögon. Nåväl nog om det.

En srx motor tror nån att det skulle passa? ganska stor lust på en Yami-trippel nu. Men blundar knappast om det kommer upp en xcr motor :hello:
Har haft trippel och skulle åka cirklar runt den samt att acca ifrån den alla dar i veckan Trippel= rakt fram på sjön endast (snabba), kan fortfarande inte fatta att du slänger ur en ves twin motor framför en polaris trippel eller en :hahaha:slö yamaha trippel för den delen med:hello:
(du förstår väl att vi marar lite på dig:aetsch:)

/
Bola
 
Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag har ägt två tripplar och jag tycker att de är dom bästa motorer man kan ha i en skoter. Jag bryr mig inte ett skit om dom där extra kilona(blir ju lite mer träning när man ska ta lös den :)). Och det där mer att de bara är rakt fram, de är de då inte.

Jag tycker du gör helt rätt som trycker i en trippel i skotern. Jag skulle vilja göra ett eget bygge på typ ett Zr chassie med en Sxr 700 eller Viper motor i me pipor ;)

Tripple 4-life.

Hoppas du hittar en motor snart.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Har haft trippel och skulle åka cirklar runt den samt att acca ifrån den alla dar i veckan Trippel= rakt fram på sjön endast (snabba), kan fortfarande inte fatta att du slänger ur en ves twin motor framför en polaris trippel eller en :hahaha:slö yamaha trippel för den delen med:hello:
(du förstår väl att vi marar lite på dig:aetsch:)

/
Bola
*bullshit*
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
STORM & ULTRA

Att Storm och Ultra är skit tripplar är allmänt känt, så är det bara...
Du gör rätt som väljer en Yamaha trippel istället för Storm motorn.
Men släng ett öga på XCR 800 motorn också.
Storm & Ultra motorer = Mega SUCK !!! :mad:

Jag har ägt en trippel, en Ultra faktiskt, och skulle nog hellre börja med hundspann än gå tillbaks igen.

"Ultrahelvetet" jag hade skar två gånger, första gången som resulterade i 3 omnicasilningar och 3 nya kolvar inträffade då skotern var helt standard. Andra skärningen inträffade då den var pipad, då flög helt enkelt en kolv i småbitar utan att nån kunde säga varför, (en Polaris orginalkolv med mindre än 100mil). ALLA Ultror i min närhet, 5-6 st genom åren, har skurit minst en gång och sen är dom inte ens åka med, inte ens med pipor, och har gassvar och effektuppbyggnad som bäst mäts med almanacka.

XCR-800'an har jag ingen erfarenhet av, men den lämnar då en del effekt i alla fall.

PF racing hade för nått år sen en Yama trippel han byggt som, om minnet nu stämmer, lämnade i trakterna av 160 kusar och byggde maxeffekt på kring sekunden. Den trippeln skulle man faktiskt i värsta fall kunna tänka sej.
:D KUL läsning !

ULTRA motorerna borde aldrig ha fått lämna Polaris fabriken.....
Jag har tappat räkningen under alla år hur många total havererade ULTRA's jag träffat på ute i skogen & i garagen :mad:

Jag har glömt att nämna Ski-doo's tripplar. Mach Z 800 är
en driftsäker motor !
Håller inte riktigt med där...
Ski-Doo's båda mindre 600 & 700 tripplar är bra mycket tåligare i det långa loppet än Mach-Z motorn 780/800cc
700'an ger standard ca 143 HK om jag inte minns helt fel och är i det närmaste skottsäker.

jo, men lite OT så var ju polaris förra 700a på 755cc,
tex den som satt i 06ans rmk 700
Det är en TWIN motor !

.
 
Last edited:

SnowDevil

Välkänd medlem
26 feb 2008
352
0
16
Luleå/Överkalix
Fattar inte varför man vill sätta in en as-trippel när twinnen har fler fördelar, framförallt är den ju lättare...? Och går att ta ut lika mkt effekt från..
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
1. Fattar inte varför man vill sätta in en as-trippel när twinnen har fler fördelar, framförallt är den ju lättare.

2. Och det går att ta ut lika mkt effekt ifrån dem.

1. Jag fattar inte att du med flera inte fattar att han redan bestämmt sig för att använda sig utav en TRIPPEL motor och att det är hans maskin och att han gör vad han vill med den.
Att ni ens orkar kommentera detta mera. :(

2. Fel !!,
Man kan ta ut mera effekt ur en TRIPPEL 2-taktare/cc än ur en
TWIN 2-taktare med lika många cc


.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Det är en TWIN motor !
jag vet det.

1. Jag fattar inte att du med flera inte fattar att han redan bestämmt sig för att använda sig utav en TRIPPEL motor och att det är hans maskin och att han gör vad han vill med den.
Att ni ens orkar kommentera detta mera. :(

2. Fel !!,
Man kan ta ut mera effekt ur en TRIPPEL 2-taktare/cc än ur en
TWIN 2-taktare med lika många cc


.

Tack och åter tack!
Han har rätt och det är MIN MASKIN som JAG gör vad JAG VILL med den. Visste redan tidigare att många och åter fler skulle reta sig på det, men det skiter jag i. För skulle jag bry mig om vad alla andra sa skulle jag ha köpt en REV 600 som jag tycker alla kör med och "moddat" den med en slutburk. Jag vet vad jag vill och det är att ha en trippel i min skoter! För helt enkelt så vet jag att en twin inte är min grej, och jag vet att man kan skrämma upp en 800 ves men jag vill inte det för det är ju något annat som jag vill med min skoter!
För tänk hur många som retar sig nu på min skoter och den står fortfarande i garaget utan en motor, tänk sen när man står utanför skoterfiket med den och drar igång den och folk börja titta efter en gammal lake-racer. Då kommer folk att reta sig ännu mer, fast säkert många som har hängt med från trippelns storhetsdagar under 90talet som förstår varför jag gjort det.
För det finns olika sorters skoterfolk, och jag ingår i vad jag kallar för trippelfolk. Folk tycker och tänker olika och tur f*n är väl det!
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Tack och åter tack!
Han har rätt och det är MIN MASKIN som JAG gör vad JAG VILL med den. Visste redan tidigare att många och åter fler skulle reta sig på det, men det skiter jag i. För skulle jag bry mig om vad alla andra sa skulle jag ha köpt en REV 600 som jag tycker alla kör med och "moddat" den med en slutburk. Jag vet vad jag vill och det är att ha en trippel i min skoter! För helt enkelt så vet jag att en twin inte är min grej, och jag vet att man kan skrämma upp en 800 ves men jag vill inte det för det är ju något annat som jag vill med min skoter!
För tänk hur många som retar sig nu på min skoter och den står fortfarande i garaget utan en motor, tänk sen när man står utanför skoterfiket med den och drar igång den och folk börja titta efter en gammal lake-racer. Då kommer folk att reta sig ännu mer, fast säkert många som har hängt med från trippelns storhetsdagar under 90talet som förstår varför jag gjort det.
För det finns olika sorters skoterfolk, och jag ingår i vad jag kallar för trippelfolk. Folk tycker och tänker olika och tur f*n är väl det!
Kunde fan inte sagt det bättre själv! :beer:
Vet inte hur många gånger folk frågat mig varför jag lägger ner all tid / pengar på min maskin, o konstaterar. För dom pengarna kunde du ju fått en summmit istället!

aja, åter till topic. Kom ut en jälva fin trippel på blocket idag!

Motor 3 cyl. 1050cc 200+ hk
Skarvad Wild-cat motor. (Z-force)
Komplett med 48 mm Mikuni förgasare, Psi pipor,
tändsystem, gasvajrar, bränlsepumpar, 2 st Tikka Toppar med olika förbränningsrum
mm mm div reservdelar medföljer. 15000kr

Skulle suttit jävligt fin i ditt chassie! Enda nackdelen är väl att du må knåpa ihop en egen slut burk! ;)
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
jag vet det.




Tack och åter tack!
Han har rätt och det är MIN MASKIN som JAG gör vad JAG VILL med den. Visste redan tidigare att många och åter fler skulle reta sig på det, men det skiter jag i. För skulle jag bry mig om vad alla andra sa skulle jag ha köpt en REV 600 som jag tycker alla kör med och "moddat" den med en slutburk. Jag vet vad jag vill och det är att ha en trippel i min skoter! För helt enkelt så vet jag att en twin inte är min grej, och jag vet att man kan skrämma upp en 800 ves men jag vill inte det för det är ju något annat som jag vill med min skoter!
För tänk hur många som retar sig nu på min skoter och den står fortfarande i garaget utan en motor, tänk sen när man står utanför skoterfiket med den och drar igång den och folk börja titta efter en gammal lake-racer. Då kommer folk att reta sig ännu mer, fast säkert många som har hängt med från trippelns storhetsdagar under 90talet som förstår varför jag gjort det.
För det finns olika sorters skoterfolk, och jag ingår i vad jag kallar för trippelfolk. Folk tycker och tänker olika och tur f*n är väl det!
Bra skrivet.. Håller med! Sen är det j*vligt roligt att komma med en s.k. "Sleeper"
Kunde fan inte sagt det bättre själv! :beer:
Vet inte hur många gånger folk frågat mig varför jag lägger ner all tid / pengar på min maskin, o konstaterar. För dom pengarna kunde du ju fått en summmit istället!

aja, åter till topic. Kom ut en jälva fin trippel på blocket idag!

Motor 3 cyl. 1050cc 200+ hk
Skarvad Wild-cat motor. (Z-force)
Komplett med 48 mm Mikuni förgasare, Psi pipor,
tändsystem, gasvajrar, bränlsepumpar, 2 st Tikka Toppar med olika förbränningsrum
mm mm div reservdelar medföljer. 15000kr

Skulle suttit jävligt fin i ditt chassie! Enda nackdelen är väl att du må knåpa ihop en egen slut burk! ;)
Det är ju det minsta bekymmret tycker jag:eek:
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Jag tycker det är riktigt häftigt att du bestämt dig för att byta till trippel!
Hoppas du hittar en motor snart :) väntar på att få se ett riktigt grymt resultat:rock:
KEEP IT UP!
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
aja, åter till topic. Kom ut en jälva fin trippel på blocket idag!

Motor 3 cyl. 1050cc 200+ hk
Skarvad Wild-cat motor. (Z-force)
Komplett med 48 mm Mikuni förgasare, Psi pipor,
tändsystem, gasvajrar, bränlsepumpar, 2 st Tikka Toppar med olika förbränningsrum
mm mm div reservdelar medföljer. 15000kr

Skulle suttit jävligt fin i ditt chassie! Enda nackdelen är väl att du må knåpa ihop en egen slut burk! ;)
Såg den när den kom ut, fick inte fram ord. VILL HA!!! :evil: Bara snubben löser ut motorn så jag får pengarna så ska det shoppas! Helst den men vet inte hur länge den håller, men bara man sköter om den så. Det hade fan vart drömmen! Oja, slutburken den blir knepig ;)
Fått diverse tripplar på kroken, en srx/sxr, vet inte skillnad på namnen, singelpipa iaf. Den har röd topp helt komplett. Men hur sitter motorfästerna på dom? Är det en platta eller är det bara som vanliga motorfästen som går under motorn?
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Motorfästen sitter fram i höjd cylindrarna. c:a 1dm framför motorn,
och under förgasarna bak. Knepigt att förklara. Men ska rota fram några bilder!




Röda pilar där fästen sitter!

//Rasmus

Tackar =)
Lutar nog mest mot en sådan motor då dom är sjukt skottsäkra och rappa :rock: Men det blir att göra om "armarna" som går ut fram från motorn då mina motorfästen i chassiet sittern nästan som under motorn. Knepigt värre:hmmmm2: Blir säkert lättare att få fram nått svar när man väl köpt en motorn och slängt ner den första gången (eller femtielfte).

V-max 700 -99, är det samma motor eller? fått ett bra pris på en sådan, dock utan pipor
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Tackar =)
Lutar nog mest mot en sådan motor då dom är sjukt skottsäkra och rappa :rock: Men det blir att göra om "armarna" som går ut fram från motorn då mina motorfästen i chassiet sittern nästan som under motorn. Knepigt värre:hmmmm2: Blir säkert lättare att få fram nått svar när man väl köpt en motorn och slängt ner den första gången (eller femtielfte).

V-max 700 -99, är det samma motor eller? fått ett bra pris på en sådan, dock utan pipor
Du gör ett bra val!! :D

Om det är något japanarna kan så är de deras 2T tripplar!

Japp V-max 700 '99 är samma gamla goa "Redtop"
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Du gör ett bra val!! :D

Om det är något japanarna kan så är de deras 2T tripplar!

Japp V-max 700 '99 är samma gamla goa "Redtop"
Okey låter fint det =) Har mejlat på pipor och hoppas att dom är kvar, om så blire v-maxen och trippelpiporna. Måste kolla på bussgods nu var min gamla tråktwin är, om han har löst ut den, skickade den i måndags..

Är nu skickad från östersund, ska till åre. Så imorgon tycker jag ju att den ska vara framme. VILL HA TRIPPEL NUUUUU!!!!
 
Last edited:

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Okey låter fint det =) Har mejlat på pipor och hoppas att dom är kvar, om så blire v-maxen och trippelpiporna. Måste kolla på bussgods nu var min gamla tråktwin är, om han har löst ut den, skickade den i måndags..

Är nu skickad från östersund, ska till åre. Så imorgon tycker jag ju att den ska vara framme. VILL HA TRIPPEL NUUUUU!!!!
Räkna med 5-10 dagar innan du har pengarna.. :cool:

Hum, kanske nån man vet av som köpt motorn! :)
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Skickade lite saker till fiddyn med efterkrav. Han hämtade ut det på fredag och jag hade pengarna på tisdag =)