Trippel i Edge

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
okey nu har han betalat ut motorn så mina pengar borde komma iaf på fredag, och sen hur länge det tar å få en motor hit upp.. Tur att jag sålde motorn innan snön kom för annars hade jag aldrig gjort det =)
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Mina erfarenheter från bussgods e inte bra då det gäller betalning, eller ja har skickat 3 gånger, 2 gånger har det tagit över en veckan efter att paketet löstes ut tills ja fick pengarna på kontot den 2 gången så var det en lite mack långt ner som ringde då ja fick fel info från bussgods här hemma, tror dom ringde dagen efter paketet hade hämtats å då förde dom över samtidigt. SERVICE.

Grymt projekt. De finns fasen inge skönare ljud än trippel med pipor, men hade det inte varit bättre å behållt org motorn tills den dagen den ska säljas, eller man kanske inte förlorar så mycket på det.
En sak ja har undrat, hur fasen gör man med variatorn osv, bara måtta å måtta tills man hittar rätt läge? för du lär väl köra med org rem?
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Har fått pengarna nu. Ska bara prata lite mer med en snubbe innan han ev skickar en motor.

Jag hade ju som först tänk och sälja skotern och köpa en trippelskoter med då jag gillade chassiet så mycket så sålde jag bara motorn istället. Och inte har jag då tänkt att sälja den i första taget precis ;) Har en linjeringslinjal som jag använder mig av till polaris, så det ska gå bra =)

Lite rolig fakta kanske men motorn med avgassystem och luftburk vägde 69 kg.
 
Last edited:

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Tjena Polaris snow.... Var själv och hämtade en komplett STORM 800 motor i förrgår :)
Dock så körde jag självklart trippel förut, en 650...

Ska bli lite mer att åka med nu :D

Stor planer för motorn
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Tjena Polaris snow.... Var själv och hämtade en komplett STORM 800 motor i förrgår :)
Dock så körde jag självklart trippel förut, en 650...

Ska bli lite mer att åka med nu :D

Stor planer för motorn
var det den från uppsala?
 

Goeran

Välkänd medlem
11 okt 2008
166
0
16
Har fått pengarna nu. Ska bara prata lite mer med en snubbe innan han ev skickar en motor.

Jag hade ju som först tänk och sälja skotern och köpa en trippelskoter med då jag gillade chassiet så mycket så sålde jag bara motorn istället. Och inte har jag då tänkt att sälja den i första taget precis ;) Har en linjeringslinjal som jag använder mig av till polaris, så det ska gå bra =)

Lite rolig fakta kanske men motorn med avgassystem och luftburk vägde 69 kg.
Du måste ju väga nya motorn också. kul å veta hur mycket det skiljer!
 

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn
Måste slänga ihop skotern fort så man kan fara ut och lyssna på vrålet igen :rock: Hade varit kul med lite mer ös ändå:cool:
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Hittade denna idag!

190 hk Rotaxtriple
Pris: 10 000:- Plats: Mora

Motorn är i grunden en Rotax 809,mikuni 48:eek:r,crankshop pipor,svetsad vev(nyriktad),elvattenpump,för mer info ring el maila.Kan fås med el utan tändning.
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
hm, han är då ingen idiot för ja vet vem de är, väldigt seriös, skulle tro han blev ner ringd och fick sälja den rätt snabbt!
 

vikketheman

Välkänd medlem
9 mar 2008
238
0
16
hoting
men något fe må han ju ha.. då han säger han ska skicka den . sen svara han inte ens i tele.. minsta man kan göra är väl iaf att svara i telen eller på mail att den är såld.!
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
men något fe må han ju ha.. då han säger han ska skicka den . sen svara han inte ens i tele.. minsta man kan göra är väl iaf att svara i telen eller på mail att den är såld.!
Ta det vi PM istället. Det är inte det som tråden handlar om.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Jo klart jag väger den nya motorn sen och ser skillnaden ;)

Har hittat några bra kandidater men snål som man är så väntar man på kanske världshistoriens segaste säljare, inget nr bara mejl och mejlar 2 ggr veckan MAX. En v-max 700 triple från -99 blire och sen AAEN pipor på det (om allt går enligt planerna)
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Jo klart jag väger den nya motorn sen och ser skillnaden ;)

Har hittat några bra kandidater men snål som man är så väntar man på kanske världshistoriens segaste säljare, inget nr bara mejl och mejlar 2 ggr veckan MAX. En v-max 700 triple från -99 blire och sen AAEN pipor på det (om allt går enligt planerna)
Hur går det för dig då? blir det nå trippel för dig :)