Det är ju kanske så att den är byggd för lössnö, vad tror du om drevning? har ett 19t drev liggande.
annars med sek fjädern, är den mer lämpad den röd/svarta?
annars med sek fjädern, är den mer lämpad den röd/svarta?
Muahahahahaha!tex en 56-42-36 som sitter i många maskiner dock TSS98 variatorn funkar fint.
Ska kolla med "bamsegrill" vad han kör på exakt för den maskinen vägrar äta rem
jag har inga problem att hålla varvet vid sidan av leden, dock varvar den inte just mer än 7800, tror jag vart nöjd med drevningen känns mycket starkare, blir nog inget mer nerdrevat.oj det var häftiga slutvinklar på helixen..som sagt satsa på en som har 42 grader på slutet, lovar du kommer bli nöjd. Orkar den ens hålla varvet ospårat med den setupen?
56/42.36 med black/purple 160-240 tror jag skulle vara lyckat på en friåkningsmaskin i sekundären, drevningen är väl hyfsad nu, men personligen skulle jag drevat ner mera..
Du ska inte testköra med gamla remmen först? Kanske svårt o testa med iofs då den redan blivit sliten iofs...Nuså har det fixats lite i tomteverkstan, bl.a. Extra kylning till remmen, gjort sekundären mer flytande samt ner drevat!
Har även monterat en 1114 rem, så går den sönder i helgen då åker skoterfan ner i ån!
Jo visst lär remmarna hålla för fullgas även ny utan det är väl snarare så att man främst förkortar livslängden på dem om de körs för hårt direkt...remmarna ska väl hålla rätt bra även med full gas från start ;D har då inte varit större bekymer för mej.