Första turen så funkade den riktigt bra egentligen. Speciellt högt mellan och fullgas funkade klockrent från vattenmappningen. Variator setupen har också stämt rätt bra har somsagt endast bytt helix till en rak 44 mot den jag hade vid vattenmappningen. Nästan så att man skulle vilja prova en normal helix nu typ 56-44-36 eller något liknande och se hur det funkar.
Däremot har jag jobbat en hel del med att magra ner låg och mellanregister. Och sen har jag jobbat i lite olika områden i mappen beroende på föret ute så har nog täckt in det mesta nu. Kör några loggar varje tur och det ser bättre och bättre ut efter varje lite justrering.
Vattenmappningen hade nog dugit i amerikanska mått men man är väll lite av en perfektionist så kan man så vill jag ha den helt perfekt.
Jo maskinen känns mer som en bigbore än en turbo tycker jag. Väldigt snäll karaktär men går betydligt bättre än orginalmaskiner.. Väldigt linjär och kontrollbar effekt. Sen har man helt fått bort pleceboeffekten av ljudet så det är bara ren kraft som upplevs