Nä jag tänkte väl i dom banorna att man får högre mottryck i pipan med en turbo i slutet av pipan jämfört med en slutburk? Därför behövs det mindre täppning med snö innan den tvekar vs en original... Eller får man tvekningar av nån annan anledning än för högt mottryck vid täppt utblås som jag inte förstått?Nu vet jag inte om asker har upplevt det vid något tillfälle men tveksamt, vi upptäckte på våra gamla maskiner att det fanns två saker som resulterade i gastvekningar när man skråade på högersidan:
1. Ingen plog framför utblåset, 1200an saknade det av någon anledning jag inte minns.
2. Öppna luftfilter innanför huven. Troligtvis drog motorn i sig för mycket avgaser att det inte fanns tillräckligt mycket färskt luft.
Eller tänker du på något speciellt, borde en turbomaskin vara extra känslig för detta tillskillnad från standard maskiner?
Jag har en 11as rmk och org. plogen sitter där. Är ett 13's silber kit jag har, så insugsluften tas ju via orginal luftburk.. Dock kan jag ha tvekningar nån gång också utan att lägga omkull den åt höger.. men verkar oftast hända när den ligger på högersidan.. Kan ju också vara att den går snålt/fett nånstans i mellan registret. Hade varit intressant att veta vad du kör för lambda värden från typ 5-7500 rpm asker. Jag kör kring 13-14 AFR i dom varvtalen.. Vet inte hur snålt man törs köra..