Har du bytt a-armarna i framvagnen än? Hur gjorde du med dämparna, monterade nu "spacern" som medföljde kittet? Skulle vilja veta hur långa dina dämpare blev.
Har inte monterat den ännu, skall och hämta framvagnen imorrn och provmontera utan spacern och kolla hur det blir, men tror att det slutar med att jag monterar den.Har du bytt a-armarna i framvagnen än? Hur gjorde du med dämparna, monterade nu "spacern" som medföljde kittet? Skulle vilja veta hur långa dina dämpare blev.
Japp, slipade den platt på insidanSlipa du bort niten på insidan av chassit när du flytta ner boggin fram?
En sådan skulle man ha haft såhär i efterhand med tanke på hur hårt dom satt =)Snygga och bra uppdateringar! Jag köpte en kulledsavdragare på biltema för 70 spänn, de sa bara "plopp" så var lederna lös
Då jag inte fått tag i alla kontakter ännu så bjuder jag på dagens uppdatering från garaget
Samt en bonusbild på ett annat projekt i garaget, någon som kan gissa vad vi gör?
Så orginal gasen passar alltsåPassar faktiskt riktigt bra, men du behöver justera vajjern efteråt. Det är backen som sitter på bilden och det är en dödarknapp från en ktm, funkar med en knapp från vilken cross som helst.
Egentligen är väl gasblocket gjord för Firecatens sked, men det funkar med denna också. Skall fixa till den så det blir perfekt och få bort det lilla glapp som är nu.Så orginal gasen passar alltså
Okey Vars köpte du ktm dödaren?
vad blev det för dödarknapp då, samma som rer-knappen eller?
och är det öppen eller stängd krets på dödarknappen på m800 -12 -13??
Egentligen är väl gasblocket gjord för Firecatens sked, men det funkar med denna också. Skall fixa till den så det blir perfekt och få bort det lilla glapp som är nu.
Det är ett normalt öppen krets, alltså jordar då du slår ner nödstoppen eller drar ut linan. knappen köpte jag på samma ställe som gasblocket.
Dödarknappen kommer från polaris och kommer sitta som jag ritat helt i skala här!
Gaswiren sträcker man för att spjället skall öppna helt då du trycker fullt, wiren slackar en del annars.Okey, så gaswiren sträcker du bara föra att få bort glappet eller vad?
Så en öppen "dödare" ska jag beställa isf?
går inte den knappen använda som dödare också eller? alltså den från KTM:en?
BTW hur fan blir det då man byter gasblock på ac dom har ju nån sån dära säkerhetstjosan i gasen väll?
Justera tills spjällen öppnar fullt, du behöver plocka bort huven och så har du justeringen där vajern går ner till spjällhusen.Okeyokey hur mkt behövde du sträcka wiren?
Jag skall göra det, du böt innerben i dina hcrdämpare? Funderar på att evolkonverera mina för att få bättre genomslagkontroll och kunna köra lite mjukare fram. Dock fundersam om det är värt de 3kkr det kostar.Du får jätte gärna skriva vad du får för längd cc på dämparna före och efter du monterar dessa spacesers i dämparna. Vill bara jämföra med mina då jag har byggt om mina Float Evol med dels andra innerben samt dessa spacers.