W
Ihåliga har dom ju dock vare sen -07 eller nå liknande, om inte längre?dom är ju lätta att bogsera hem när dom tjänat så OTROLIGT mycke vikt på att ha en drivaxel som är ihålig tragiskt att vikthysterin har gott så långt att man bygger nya skotrar som inte håller till första servicen ens ok man får det på garantin men du får inte bogseringen stughyran och helgen/vekorna på garantin....
Ändå har nya 2-taktarna bättre utsläppsvärden (e-tec), så det lär nog inte hända!Sanna mina ord !
Yammaha leder utvecklingen för dom har sett vad komma skall
totalförbud för tvåtaktare ,,,
2-takt har inte bättre utsläppsvärden (e-tec) än Yamaha 4-takt och även om de hade så håller dem inte längre än 500mil (om man inte har jord i fickorna).Ändå har nya 2-taktarna bättre utsläppsvärden (e-tec), så det lär nog inte hända!
Tur det fins skotrar än med 2-takt för om det blir förbjudet om 2-3 år så kan man ju köpa en ny 2015 åka på den i 10 år å ha roligare med den än en 2030års Yamaha!Sanna mina ord !
Yammaha leder utvecklingen för dom har sett vad komma skall
totalförbud för tvåtaktare
Det man inte ser är att 3 lager var total slut, fettet var slut och ifall jag skulle kört några mil till så skulle det vara total ras, veven var svetsad eller vad fan dem hade gjort på ena sidan.Det var ju inte så farligt för en rotax.
Ihåliga har dom ju dock vare sen -07 eller nå liknande, om inte längre?
Det är att dom är i aluminium samt att limningen är bristfällig på vissa (många) axlar som är problemet.
Första Ski-Doo XP var ju inte direkt hulken maskiner heller. Hur mkt har dom fått upp sen första modellen? 20kg?
Sen är ju frågan om Polaris vågar svälja stoltheten och biffa på Pro-RMKn något, eller om det tar något år. (Exempelvis som med 900 & 755 motorerna...)
Åfan så du menar att om 4-taktarn drar 1liter mer/mil så släpper den inte ut mer skit asså! polarns vector mountain drog 1-1,5liter/mil mer än min när vi var ut å körde!2-takt har inte bättre utsläppsvärden (e-tec) än Yamaha 4-takt och även om de hade så håller dem inte längre än 500mil (om man inte har jord i fickorna).
då ska du också räkna med att en 2t tar olja, de gör inte en 4t. dock är 4t tungt, värdelöst tråkig. så nej, kommer aldrig bli 4tÅfan så du menar att om 4-taktarn drar 1liter mer/mil så släpper den inte ut mer skit asså! polarns vector mountain drog 1-1,5liter/mil mer än min när vi var ut å körde!
Sen är alla maskiner som gått mer än 300mil ändå bara skit så då köper man nytt, vad som sker sen bryr jag mig inte i!
4T tar också olja, man byter den en/flera gånger per år och än så länge tror jag inte att fotosyntesen har mött sin övermandå ska du också räkna med att en 2t tar olja, de gör inte en 4t. dock är 4t tungt, värdelöst tråkig. så nej, kommer aldrig bli 4t
visst tar dom också olja, men inte nån liter per tank som en 2t. självklart kör man me spilloljan i bilen för att va miljövänlig4T tar också olja, man byter den en/flera gånger per år och än så länge tror jag inte att fotosyntesen har mött sin överman
Spilloljan bränns säkert i oljebrännare för värme hos ÅF eller nån mackägare. Miljöavgiften täcker kanske nån slant på persons pension.
Haha, stört skönHäller på mer bensin i elden med denna fantastiska video! Enjoy!
[video=youtube;b3X_IaErV60]http://www.youtube.com/watch?v=b3X_IaErV60[/video]
Det finns fler versioner av samma film.Häller på mer bensin i elden med denna fantastiska video! Enjoy!
[video=youtube;b3X_IaErV60]http://www.youtube.com/watch?v=b3X_IaErV60[/video]