Har läst igenom hela tråden..kan bara säga..Grymt!!! Riktigt snyggt hantverk!!
Väntar spänt på en film sen...! Keep up the good work!
Väntar spänt på en film sen...! Keep up the good work!
Måste göra dig lite besviken för så jättenära är det inte. Det är inte slutmonterat utan det sitter där temporärt för han ska tillverka fästen för att staga upp mellan turbon och chassit... Men mycket börjar ändå bli klart, motorn är dock inte ihopmonterad utan inväntar delar, oljetanken är väl planerad att påbörjas under veckan och sedan är det som sagt fästena. Sen är det mycket småpill kvar också men jag vet inte vad tidsplanen är, hoppas på provstart under november?one of a kind!!
ser inte alltför långt bort med en uppstart nu!
Asker har svarat på pixbox.vart köpte du tanken som e på pixboxen din? liter?
man får lite ideér när man kollar in detta bygge!
Där lyktorna ska sitta kommer det bli ett stort luftintag.Man blir likanyfiken varje gång man ser att den här tråden är uppdaterad. Helt klart en inspirationskälla,inom ett par år skulle jag verkligen villja bygga en egen turbo 2Takt,
Ska du bygga nått slags scoop för intercoolern eller räknar du med att fläkten räcker till?
Har du powerjets på förgasarna för att leverera extra bränsle under laddtryck?
riktigt bra bygge asker, jag tyckte ja va dujtig som slängde i en 800 i min snopro men märker nu att jag kan börja bygga lego igen haha, hoppas allt kommer fungera för dig det är du värd. mvh andersNu är äntligen den sista konan klar, lite småpassning kvar nu sen blir det helsvets. Sen blir det någon form av värmesköld mot luftfiltret och med lindad pipa borde det inte vara någon fara för huven, ligger ca 1-1.5cm från nu. Det hade jag på slp-piprona också och det funkade hyffsat
Snyggt!Tack!
Det fick bli en detalj till ikväll, har förutom denna också gjort en enklare ritning på oljetanken. Tanken är att skotern ska kunna ligga åt vilket håll som helst och ingen olja ska kunna ta sig ut.
Anslutningen för olja ut ur turbon.
*bilder*