Dunkhållare fräsning

Mk1

Välkänd medlem
8 nov 2009
304
0
16
Luleå
Nu har jag fått den atv-testad och så monterade jag den på skotern och hör o häpna så var den inga som helst vibrationer som jag hade räknat med så det var en positiv överasskning :)



Uploaded with ImageShack.us

Nu måste jag dock byta ut ena quickfisten till den mindre varianten för spaden hade lätt för att snurra .

Funderar på att bocka upp en liten kant både baktill och framtill så ifall linorna råkar slacka till så kan inte dunken glida av .
Vad är det för storlek på detta rack?
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Ska försöka hinna in o mäta imorrn , det enda jag vet på rak arm är att det ska rymmas på en Swb.
Slutgiltiga har inga hål i botten så inte dunkarna skaver sönder i onödan.
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Denna ska sitta på en XP 154"
Kanske inte världens smartaste bultar men det passar klockers ihop med övriga skoterns utseende :)



Edit: Måtten på racket med spadhållare i mitten är ca 370x370mm
 

Indoleriz

Medlem
25 dec 2007
8
0
1
Jamen tjenarre, va tar du för denna dunkhållare me Yamaha el McXpress logan på, skall sitta på en Nytro XTX Turbo/ Indoleriz
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Riktigt fina prylar ni gör, grabbar... Blir lite sugen på en själv.

Var dock försiktiga så att ni inte tillverkar en massa saker med diverse loggor på och säljer, ni kan åka på varumärkesintrång eller liknande. Man får utan tillstånd göra en till sig själv, men ej profitera på massförsäljning utan att betala licenspengar till logoägande företag...

Så om nån skulle vilja diskutera vad dom vill ha för utsmyckning på sin kanonsnygga dunkhållare, så kan man ju kanske sköta det via pm... :)
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Efter lång o oförutsedd sjukskrivning samt tillökning till familjen har jag äntligen börjat protobygga till nya skotern.
Syns inte på bilden men det är gjort hål för quickfists , har inte heller hunnit kolla om spaden kommer skava mot kanterna men det löser nog sig snart :)

[/URL][/IMG]

Dem som tidigare hade kontakt med mig men som abrubt avbröts får gärna ta upp kontakten igen om intressena kvarstår .
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
Efter lång o oförutsedd sjukskrivning samt tillökning till familjen har jag äntligen börjat protobygga till nya skotern.
Syns inte på bilden men det är gjort hål för quickfists , har inte heller hunnit kolla om spaden kommer skava mot kanterna men det löser nog sig snart :)

[/URL][/IMG]

Dem som tidigare hade kontakt med mig men som abrubt avbröts får gärna ta upp kontakten igen om intressena kvarstår .
den där såg ju riktigt bra ut!!! vad vill du ha för att göra en fulllång sån där till min xp 154" ?
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Det här är ju inget till salu forumdel så jag bryter ju mot massa regler när ni frågar här och jag annonserar inte ut mina hållare utan det är i princip bara för att dela med mig av vissa alster , Flertalet av mina hållare kommer finnas i handel via tredje person och dom priserna har jag ingen aning om vad dom hamnar på.
Dom enda hållarna som jag säljer direkt är helt custom och har en väldigt varierande prisbild beroende på hur avancerade dom är , allt från 500:- till 2000:- + moms , Dra hellre iväg ett PM om ni undrar något så tråden får hålla fokus på vad den handlar om.