Dunkhållare fräsning

M.Slagbrand

Välkänd medlem
25 feb 2010
284
1
16
Boden
Snyggt!

Verkar ju fungera bra med bockningen över kylaren som i ritningen jag skickade till dig i våras. Motverkar luften under hållaren isbildning och blöta eller blir den ändå varm så snön smälter?

Tänkte höra om du har lust att tillverka en åt mig nu när du är på fötter igen. Men då har jag ju hunnit få en massa nya idéer, så jag ska skissa ett tag till :)
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Jag fick nog göra en tvärhand revisioner före jag fick den för mitt ändamål , skicka ritning såfort du är klar så gör vi slag i saken , ska ta fram din ritning imorrn o kolla , tror den var lite lägre men ska bli kul o se hur nära rätt din utbredning var :)

Vid 20 minus så smälte inte snön iaf men din var ju full i hål så där borde inte vara nå problem :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

M.Slagbrand

Välkänd medlem
25 feb 2010
284
1
16
Boden
Jag förstår att du fick ändra en del. Det var ju bara något jag suttit och lekt fram i cad ;) . Det var nog lite väl mycket hål och mönster i den jag gjorde. Ska försöka få fram något som inte blir så onödigt komplicerat. Ibland skenar det iväg lite när man sitter vid datorn.

Är den där 3mm alu?

Sjukt fin finish på prylarna förövrigt!
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Japp 3mm EN5754 , dock blir kanterna lite väl vassa så det lutar mot blästring och/eller pulverlack för att få remmarna att hålla om man inte orkar smärgelduka upp vartende hål :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

Enterman

Ny medlem
9 mar 2014
2
0
1
Piteå
Polaris 144"
Såg bilderna på denna Polaris Swb Assault.
Tror denna skoter kan vara i min ägo nu då jag köpte den av en weimaranägande Haparandabo. Testade denna efter led och det gick sådär då jag nu såg att jag glömt använda fästpunkterna i mitten. En av dunkarna flög all världens väg och slogs sönder mot något vasst hörn.
Fungerar nog bättre om jag även använder mig av dessa öglor.
Angående spadfästet så vore det inte dumt om man kunde variera avståndet mellan fästpunkterna då det finns olika långa spadar.
Annars en suverän ide.
Vet ej om han frågade dig, men jag funderar om du tittat något på att tillverka dragbågar?
 

blekarn

Medlem
24 feb 2014
6
0
1
Örnskldsvik
Jag skulle också vara intresserad av åtminstone profilerna till en dragbåge typ chillyoption, röret och kroken kan jag smida ihop själv.