Finns ju flera olika bredder och längder, men ca. 20 papp får man väl betala idag gissar jag.Vad koster en snowmover på ett ungefär?:hmmmm2:
Finns ju flera olika bredder och längder, men ca. 20 papp får man väl betala idag gissar jag.Vad koster en snowmover på ett ungefär?:hmmmm2:
http://www.allyouneed.se/Vad koster en snowmover på ett ungefär?:hmmmm2:
Ja lederna i Gördalen har sladdats i några veckor nu, skoterklubbens Skidoo Alpin (60cm matta) har nu lyset gett upp på så det blir messt dagtid
Hämtade idag ca 100st frästa "väg"-skylltar som skall sättas upp imorgon, så nu ska det vara lättare att hitta hit och bort härifrån.
Våran högsta dröm är att ha råd att köpa en 4-taktare och slippa allt detta strul med klubbskotrarna, dom lever ett tufft liv och går ca 600mil per år...
Hej..Hallå jimmy!
Var fick ni tag i era frästa skyltar, tänkte köpa egna fräsmallar och fixa det själv men kanske är smidigare att köpa dom!?, Vad fick ni betala iså fall!
//Smissen, Orsa. www.vassjon.se
Hej David, tog mig friheten att flytta delar av dit inlägg från en annan tråd.Jag har preparerat ca 50 mil led denna vinter med egen skoter och bensin så jag vet vad det kostar att underhålla lederna.
Mvh David
Det gjorde inget att du flyttade lite av inlägget från en annan tråd.Hej David, tog mig friheten att flytta delar av dit inlägg från en annan tråd.
Men först och främst så är det ju beundransvärt med alla dessa skotermänniskor som du och några till, som för egna pengar betalar bensin och värdeminskning på sina skotrar genom att underhålla skoterlederna.:rock:
Hur många mil skoterled har Storuman SSK att hålla igång ?
Och hur funkar ekonomin, har ni ingen möjlighet att få igen åtminstone bensinpengarna som ni kör upp framför ledsladden ?
Får ni inte skoterhandlarna att ställa upp med demomaskiner någon gång ? :hello:
Det har varit så kallt här under veckan, så dom har inte varit ut än. I morgon så lär dom iallafall kunna fara ut.Stig den där Thundercaten verkade ju vara en riktigt grym dragare. Har grabbarna fått fram ngt om hur mkt den drar vid hårt arbete än?
Man borde ta en sväng upp och pröva era fina leder lite det är ju ändå bara ca 30 mil till Arvidsjaur hemifrån längs skoterlederna, det skulle bli en lagom dagstur.
Snowmovern är helt klart överlägsen vid nysnö, uppspårning och mjukt före. Blir som autobahn och den lägger igen hålen på ett helt annat sätt än kombisladden gör. Bäst resultat blir om man kör med kombisladden först och sen snowmovern. Helt klart värt ett köp.Någon som har gedigen erfarenhet av Kombisladden vs Snowmovern??
I vår klubb har vi en Kombisladd men vi dräglar lite över en Snowmover men vet inte om ev. skillnad i funktion motsvarar det pris som Snowmovern kostar
Fö så tycker jag att desto saktare man kör ju bättre resultat med Kombisladden
Vi har har haft en Kombisldd, men har en Snowmover idag.Någon som har gedigen erfarenhet av Kombisladden vs Snowmovern??
I vår klubb har vi en Kombisladd men vi dräglar lite över en Snowmover men vet inte om ev. skillnad i funktion motsvarar det pris som Snowmovern kostar
Fö så tycker jag att desto saktare man kör ju bättre resultat med Kombisladden
:stupid::bootyshake::hmmmm:...BILDERJ
Vi har även en annan specialare som vi lånar av M-performance som man kan höjja och sänka med en liten knapp... Den river nå otroligt bra och om man ställer ner den för hårt så går den rakt ner till kina och man sitter fast Har tyvärr ingen bild på den...
Om jag får säga som jag tycker så ska man inte vara ute och såga vindfällor om man inte har erfarenhet och kan hantera en såg bra, det är rena dödsfällor..:hmmmm:Dagen före julafton var ja å en kille som heter Daniel ut. Vi hade motorsåg och skulle fixa bort ett riktigt jäkla träd som var parkerat i midjehöjd rätt över leden i höjd med Huljen. Det jävliga var att sågen fasstnade när trädet veck sig lite så vi fick handjaga skiten å slita å dra. 45 min att få lös sågen. Riktigt jävligt. Så den där såg bara mysig ut den :hahaha:
Vi vet. var två man. Jag har erfarenhet av att såga vindfällor sen tidigare dock så höll jag inte sågen.Om jag får säga som jag tycker så ska man inte vara ute och såga vindfällor om man inte har erfarenhet och kan hantera en såg bra, det är rena dödsfällor..:hmmmm:
Har du några bilder på Snowmovern? det där lät ju intressant.Vi har en förlängd och förstärkt kombisladd och en barlastad snowmover som vi kör med på våran del av ledsystemet...