Rev440 -06, ->365->trippel

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Re: Förlängd Rev440 -06, -->365

Ja det var ett tag sedan det blev nån uppdatering här, Trippel planerna ligger nog på is tills den här säsongen är klar som det känns, roligare att åka än att skruva. Har gjort klart lite grejjor som inte blivit gjort iaf,

Stänklapp fick ligga på upprullning i ett par veckor eftersom gummiduken var i stortsett rund efter att ha legat ihop rullad några år men nu är den på plats


Har haft lite problem med kylningen nu när det varit hårt, antagligen så skickar den snön bakom kylaren istället för på när mattan är längre, förhoppnings vis är det lite bättre nu med stänkan som håller snösprutet innanför, annars så har jag redan beställt en ny större kylare som kommer nåtagg bara killen monterat bort den.

Tyvärr fick Asker rätt, den var för vek förlängningen, lyfta gick bra men neråt så böjde den sig lite så jag fick göra en förstärkning i 3mm varmgalvad järnplåt, en "temparent" lösning (temporär som blir permanent) skulle nog ha pulverlackat den svart men eftersom jag hängt dit en stänka nu som väger lite så fick den bli monterad, får se om den får sitta där eller hur det blir.



Har även haft lite problem med remslir nu när det är hårt å bra fäste, frågan är vad som är lösningen på det hela:

http://forum.snowmobile.se/showthread.php?45725-Rem-slir-hur-%E5tg%E4rda
 

tkr

Välkänd medlem
9 jan 2011
274
1
18
Sv: Förlängd Rev440 -06, -->365

Prova styvare sekundär fjäder och mera vikt i primären
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Re: Förlängd Rev440 -06, -->365

Har inte gjort nå annat än åkt på skotern men snart är det väll dags att riva ner den. Har bara blivit en fjälltur i år eftersom det varit så bra före hemma men det är nå annat att åka i fjällen ändå, Vart en tripp till åkersjön över helgen.



 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Re: Förlängd Rev440 -06, -->365

Jag köpte en 03as kylare som slutar redan vid knäcket på tunneln, jag har inte monterat än men troligtvis vänder jag anslutningarna frammåt å kopplar in den på främre tunnelkylarens krets, tror att anslutningarna till den måste fimpas för att få plats med oljepump om jag skall ha den kvar på trippeln
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Sv: Förlängd Rev440 -06, -->365

Hmmm.... Hur menar du nu? Du ska ha den korta 03 kylaren, fimpa den främre. Ska du ha en till kylare bakom den korta revkylaren då? Summit tex. Dom har ju bara längst bak och längst fram vid drivaxeln.

Har en 809 trippel i min (04a) och endast kylare i tunneltaket, främre är fimpad. Fungerar fint vid bra före och när jag har bra fart på mattan. Vill dock ha bättre kylning nu när det är hårt. Renegade kylaren är ungefär 20cm längre, funderat på hur stor skillnad det gör. Vill helst ha en kylare längst bak! Men blir så fult med slangar som skarvar ihop dom bakpå tunnelförlängningen.
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Re: Förlängd Rev440 -06, -->365

jag har kvar den korta 440 kylaren bak och monterar helt enkelt dit den andra där det bara sitter en täckplåt under tanken på min annars.
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Sv: Förlängd Rev440 -06, -->365

Ja just 440in har ju inte långa kylaren :hello: My bad... Hmmm... Kanske skulle vara ide att titta efter en kort 03 kylare plus en lång summit kylare bak istället för renegade kyl då på min. Blir inga slangar utanför dynplasten då!
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Re: Förlängd Rev440 -06, -->365

Ställde undan maskin idag, men innan var jag ner på jobbet och vägde maskin, 221kg med lite mindre än 5liter soppa i tanken rymmer 37 liter har jag för mig och bensin är ju lite lättare än vatten så men om vi tar ett kg per liter för enkelhetens skull så väger den 258kg fulltankad, skall bli roligt att se hur stor viktökning det blir med trippeln.
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Re: Förlängd Rev440 -06, -->365

Sommaruppdatering då, En rotax 809 trippel med allt som skall behövas har nu anlänt i garaget så jag är väll tvungen att börja riva ur allt bös ur skotern nå tag, dock har mitt gamla bilprojekt en sierra turbo vaknat till liv å drar pengar å tid nu så här på semestern så det får väll avakta ett tag till tills jag fått den körbar, det som är kvar på den är att koppla in sprutet å massa små grejjer.
http://www.garaget.org/?car=85645&image=2415903
 
W

Wettainen

Sv: Förlängd Rev440 -06, -->365

Nå fortsätt nu med detta projekt istället :)
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Re: Förlängd Rev440 -06, -->365

Startade upp bilen för första gången med turbogrejjerna och megasquirtet igår, jag läre ju hinna mappa in den så det går att åka is i vinter. Dock skulle jag kunna ta å göra ett ryck med att slita ur motorn å så iaf ur skotern så det är på gång. men skotern behöver ju inte vara klar för äns frammåt nyår.
 

Jeppolito

Medlem
6 dec 2011
20
0
1
Tierp
Sv: Förlängd Rev440 -06, -->365

Och nu har nyår passerat, skotern klar? ;) Riktigt fränt projekt, är lite intresserad av dina boggiförlängningar, vad ritar du i för program till stansen? Jag kör en bystronic 2800 laserskärare om dagarna och är lite sugen att förlänga min rev också, var först inne på 345.. Hur upplever du din boggi fungera med 365 längd? Mvh
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Sv: Förlängd Rev440 -06, -->365

Nä, Limpdjur älskar sin Sierra mest av allt. Han satt här i min soffa igår och hade inte ens startat skotern i år... JÄVLA FÅRRD ÄLSKARE ;)
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Sv: Förlängd Rev440 -06, -->365

När jag pratade med han på nyårsafton så lät det som att han kanske skulle göra ett ryck med skotern ändå..
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Sv: Förlängd Rev440 -06, -->365

Det hoppas jag verkligen, underbart projekt med en tripple i en rev!