Ski Doo REV 670 Bergsgeten

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Får man fråga hur du gjorde dynan? :)
Den byggde jag själv utav rör. Sedan gjorde jag en botten utav glasfiber som jag klädde med en special skumgummi varvad med stående liggunderlag vilket gör den perfekt i hårdhet. Klädseln har en sadelmakare gjort.
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Då va det dags för nya modifikationer..
När jag byggde drop n roll ifjol fick jag bort den eländiga drivaxeln som var ivägen för mina mikuni vm 40or. Så nu bli det nytt kort insug och lite annat för att få förgasarna att passa.

 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Tidigare åkte jag ett modifierat insug och flatside förgasare från en orginal rev 800. Så nu bli det tillbaka till dom hederliga gamla rundtrottlarna!
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Stötdämparna fick sig ett par skydd idag. Inte så tokigt men ute är det regn och det suger all energi ur kroppen.
Hoppas på en provtur och justering av förgasarna till helgen. Nu får ni hålla tummarna att dom nya korta insugen och förgasarna tillsammans med portningen har gjort någon skillnad.





 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Någon som kör rev och har problem med att den packar snö i utblåset? Skulle behövt tips på bra åtgärd då min vill slå in snö så fort man börjar gräva sig fram i skogen. ☺
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Jag ser att du har snöpåsar som luftfilter är det även ett filer under typ tygfilter? Om man enbart kör snöpåsar så åker bränsledimma bakvägen ut i filter så de blir mer o mer tät och efter bara några mil kan de vara nästan helt tät så motorn surar! De måste man ha stenkoll på när man bestyckar in både förgasare och variatorer för annars blir man minst sagt förvirrad då maskinen går sämre o sämre ju mer de slår igen. Om du har vanlig tygfilter under snöfiltren kan det gå länge innan de slår igen. De syns ganska väl om de blir tät,,bli liknande glansiga.

Den ser förbannat rå ut fräckast på snomobile om man frågar mig och vi hoppas portningen ger bra resultat!!
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Tack jag har vanliga uni under då jag läst mig till precis det du nämner. Den går hur bra dom helst tills man börjar pumpa och slå ner i djupsnö då bli den tvärt "sur" och varvar 4500rpm. Annars går den som ett troll i år. Gassvar direkt och varvar upp fort dessutom ligger avgastempen på stabila 620c på båda cylindrarna. Går upp lite mer på jämngas länge runt 700c då. Ska prova att knacka till ett scoop och nita fast så får vi hoppas det är de som gör de. Rätt mycket klibbsnö dagen till ära.
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Knackade till ett scoop idag för att slippa snön som sätter igen avgasutsläppet.



 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
För er alla som följer denna tråd kan jag meddela att en reflektor plåt vid avgasutsläppet var ett steg bakåt. Den har numera en smält buksida och det är inte så tufft... 😆
 
Reactions: NO_EXIT

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Ajdå :(

Kunde man gjort på nått annat sätt för att få samma funktion?
Fritt flöde neråt men en plogfunktion framför fungerar bra, annars bränner avgaserna hela tiden på plåten som är i vägen och då smälter tillslut plasten runt om.
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Precis så som asker säger. Jag var helt säker på att det skulle funka när jag har vinklat utsläpp på dämparen men jag gjorde mitt scoop lite väl långt.. en gummiläpp från ett stänkskydd i lagom size precis framför utsläppet är ju ett gammalt trick som borde funka.