Arctic Cat 2012

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
Ett litet tips om ni vill att eran tumvärmare ska hålla lite längre, limma lite som på bilden, så är de inte lika lätta att att värmeelementen går av. Förlåt för lite suddiga mobilbilder
Före
IMG_0503.jpg

Nya värmaren och limmat
IMG_0535.jpg
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Det verkar ju vara varenda skoter av de nya modellerna. Man ska tydligen inte köra en meter till med sin Arctic står det "
Consumers should immediately stop using these snowmobiles and contact their local Arctic Cat snowmobile dealer to schedule a free inspection and repair"



Arctic Cat has voluntairlly recalled 19,000 of its 2012 F, XF and M model snowmobiles, due to a potential loss of steering control, says the Consumer Product Safety Commission.

According to the commision's website, the lower steering tie-rod attachment can loosen and cause loss of steering control, posing a crash hazard.

Arctic Cat has received four reports of incidients, including one complete loss of control. No injuries have been reported.

Models affected by this recall are: F800 LXR, F1100 LXR, F800 Sno Pro, F1100 Turbos, F1100 Sno Pro/Limited/50th, XF800 LXR, XF1100 LXR, XF800 Sno Pro High Country, XF1100 Turbos, XF100 Limited/50th, M800, M1100, M800 Sno Pro, M1100 Sno Pro/Limited/50th, M800 HCR and M1100 Turbos.

All variations of color and model features of the models listed are included in this recall. The model name is indicated on the side of vehicle, in the registration materials and owner's manual.
These snowmobiles were sold nationwide from May 2011 through December 2011 for between $10,500 and $14,500.

Consumers should immediately stop using these snowmobiles and contact their local Arctic Cat snowmobile dealer to schedule a free inspection and repair. Arctic Cat has notified owners of these snowmobiles directly by mail.

More info: Contact Arctic Cat at (800) 279-6851 between 8 a.m. and 5 p.m. CT Monday through Friday or visit the firm's website at www.arctic-cat.com.
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Det var då helt sjukt med barnsjudomar på dessa maskiner. Hoppas ingen gör illa sig!! Och att det är åtgärdat till nästa år.
 

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Jo det är lite grejs med dom men de mesta börjar vara löst nu. Skruvade isär kjedjehuset igår och monterade shimsen bakom övre drevet som gör att sek axeln inte kan börja röra på sig.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag tycker A-C/handlarna sköter uppgraderingar/fel på ett utmärkt sätt hittills.

Något som ibland saknats i skoterbranschen. :eek:hwell:
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Jag tycker A-C/handlarna sköter uppgraderingar/fel på ett utmärkt sätt hittills.

Något som ibland saknats i skoterbranschen. :eek:hwell:
Med ett undantag. Tur att det var jag som drabbades som ändå hade en skoter i reserv :)
Övriga som handlat där jag handlade verkar ha fått riktigt bra hjälp med sina maskiner iaf.

Även solen har väl sina fläckar :eek:hwell:
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jo, du är nog den som inte haft det så lätt. Har tänkt på det, men övriga tycker jag de sköter bra.
 

olssson

Välkänd medlem
6 jan 2008
218
0
16
Sundsvall
Någon som monterat bukskydd. Hur verkar passformen gärna foton...
Jag monterade mitt i veckan och passformen var perfekt. Mycket enkel montering samt att alla detaljer följde med för mintering. Att borra ur nitarna var inte heller några problem då dom var ganska mjuka.

Så det kan varmt rekommenderas om man vill skydda buken från otrevligheter. Bilder har jag tyvärr inte. Det jag monterade var det stora bakre bukskyddet. Då det främre inte går att montera om man har bytt till sport bumper. Men det täcker de viktigaste delarna av skotern enligt mig.
 

Conanbarbaren

Aktiv medlem
5 sept 2009
50
0
1
Trist att det inte går att montera främre skyddet och sport bumpern, har nämligen beställt båda skydden och sportbumpern. Får fundera vad jag ska montera, hade hoppats att alla tre delar skulle funka tillsammans. Vad tycker ni blir bästa skyddet?
 

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
Trist att det inte går att montera främre skyddet och sport bumpern, har nämligen beställt båda skydden och sportbumpern. Får fundera vad jag ska montera, hade hoppats att alla tre delar skulle funka tillsammans. Vad tycker ni blir bästa skyddet?
Jag skulle då monterat på sportbumpern och de bakre bukskyddet