Yamaha 2017

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Hämtade hem min sidewinder mtx i mitten på oktober då dom ändå hade börjat trilla in tidigt:) är riktigt laddad inför vintern.
Förutom lite stabilare bågar och nödlina som kommer först i dec, så har jag sänkt styret 5cm klippt rutan och satt på en skinz dyna.
291kg blöt väger en 162 helt orginal.

http://forumbilder.se/FBKNH/img-3539
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Undrar om skidbågarna kommer att hålla? Klämde och kände på skoterns dag, ser awesome ut förutom att skidhooksen var tjocka som sugrör! Snyggt med dynan ist för den rätt groteska arcticdynan!
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Får sidewindern samma uppdateringar som king cat? Som jag förstod det så har King caten nedflyttat drivaxel, smalare fotsteg mm. som hard coren?
 

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Sidewindern har inte nedflyttad drivaxel och forstegen ser då ut som på förra årets viper. Lär nog inte säljas så många mountain cat här i Svedala med tanke på priset och den sena leveransen. Skulle vara kul att få jämföra yamman med catten:)
 

lill-krille

Aktiv medlem
14 jan 2008
88
0
6
Hämtade hem min sidewinder mtx i mitten på oktober då dom ändå hade börjat trilla in tidigt:) är riktigt laddad inför vintern.
Förutom lite stabilare bågar och nödlina som kommer först i dec, så har jag sänkt styret 5cm klippt rutan och satt på en skinz dyna.
291kg blöt väger en 162 helt orginal.

http://forumbilder.se/FBKNH/img-3539
Fan då gissade jag fel på vikten då. :D

http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=76197&p=599787&viewfull=1#post599787
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Har nu hunnit testa min mtx i den lilla snö vi har i Luleå och kan erkänna att motorn går riktigt bra! Till helgen blir det en rejälare sväng i någorlunda mängder snö. I brist på snö så har jag klippt och skurit litegrann i maskinen lyset rök och jag har monterat snorkel för att det ser ballt ut och för att tillgodose turbon med ännu mer kall luft, och ja nu hörs det att det är en turbo matad snurra:eyebrows: bild kommer inom kort
 

tosses

Medlem
20 feb 2016
21
0
1
Luleå
Tycker du att den är trött i motorn med sina 46hk, alla är ju van med +130hk nu för tiden , du säger att den är rapp men allt är relativt. Marscha typ 70-80 går d
Givetvis jämför jag inte med någon 130hk maskin utan jag jämför med tidigare vikingar.
 

tosses

Medlem
20 feb 2016
21
0
1
Luleå
Nu har jag bara hunnit avverka ca 5 mil så jag kan inte uttala mig specifikt för 2017 års modell. Det jag kan säga att sittställningen är bättre än förut, man sitter högre och mer upprätt. I övrigt är den ganska lik äldre vk. Att marscha i ca 80 har jag ingen aning om då jag inte har hunnit testa. Däremot toppade min gamla vk (2013) 100+ och den nya känns rappare. Väntar på mera snö så jag kan testa mer ordentligt. Däremot tycker jag att den ser riktigt bra ut jämfört med tidigare