Polaris 2014

I See the Line

Välkänd medlem
19 dec 2013
186
0
6
Norrbotten
Det ser bra ut än så länge, har dock bara ett par mil belastning på sig. Men skillnad har det blivit iaf, för vid det här laget var deras remmar fransade före linjeringen.
Ta i trä.

För lite spel? Fick de lägga till 1mm shims i sekundären alltså?
På våra tre maskiner fick de lägga till shims i sek.
 

I See the Line

Välkänd medlem
19 dec 2013
186
0
6
Norrbotten
Dock kan jag nog hålla med dig om att det inte bara är linjeringen det beror på. För med mitt Diablokitt märkte jag inget remproblem förrän 15 belastande mil..
Nu lär det då dröja innan jag ser några fransar mellan mina variatorer! :)

Men tycker faktiskt att det är skamligt att man inte får till så grundläggande saker som linjeringen. Har de inget att mäta med i monteringsleden? Ger ju fruktansvärt mycket onödig badwill för märket...
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Rätt säker att det är med i leveranskollen att kolla linjeringen.
Alltså att även Åf slarvat med detta, inte bara monteringslinjen som klantat sig.

Det är mycket slarv tycker jag generellt bland Åf.
Man hör ju även folk som hämtar ut maskiner där de ej torkat av variatorerna, utan de är fortfarande täckta med olja/rostskydd...
 

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Vilket v-kit sitter där? Hur går den? Varvar den? Blir variatorerna varma? Blöta? Linjeringen kollad?

Tips, tror du inte det hjälper med åf så köp lite billigare remmar, såsom U-m XS 809..

Vad har du för åf som du misstror så??
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Det här med fransande remmar , får man ut en ny rem på garantin ifall variatorerna inte är linjerade MEN att man kör med variator kit monterat ? Står ju i serviceboken att garantin ej gäller om man gjort ändringar på maskinen typ ?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Det här med fransande remmar , får man ut en ny rem på garantin ifall variatorerna inte är linjerade MEN att man kör med variator kit monterat ? Står ju i serviceboken att garantin ej gäller om man gjort ändringar på maskinen typ ?
Jag har haft problem att få remmar med en spik standard skoter.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
köp på laitis ultimax remmar. där får man en ny rem utan problem. har själv fått någon rem och flera kompisar har fått nya remmar. och då är det skotrarna som det varit fel på men bara man inte säger det så får man en ny rem
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Hur menar ni ? Passar inte orginal bulten genom a-arm och stötdämpare ?
Pro -13 samt -14 har 8mm bult och således bussningar till nedre stötdämparbulten!

Zbroz kör med 10 mm bult dvs samma som Pro -11 och -12 hade.

Om man inte beställer Polaris OEM bussningar till -11 eller -12 får man borra upp org bussningar till 10 mm.
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Pro -13 samt -14 har 8mm bult och således bussningar till nedre stötdämparbulten!

Zbroz kör med 10 mm bult dvs samma som Pro -11 och -12 hade.

Om man inte beställer Polaris OEM bussningar till -11 eller -12 får man borra upp org bussningar till 10 mm.
vet du om det är samma på Swb och Rmk assault ? allså 8 mm bussing och bult i stötdämparen ?