Polaris 2014

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Jaha, trodde jag skulle slippa remproblem med min nya PRO men icke, efter 39 mil fransar remmen sig, trots RTR-kitt...
 

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
39 mil!

Det får väl anses vara bra om du kört riktigt hård teknisk/brant körning i djup snö!:bigsmile:
Hehe, ja den har fått jobba rätt hårt, men vad fan, ska den inte vara byggd för det? 100 mil räknar jag med att kunna plocka ur en rem på en maskin som är ny!
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Var lite ironisk, nog borde man få ut 75 mil tycker jag men med tanke på att många bara får ut 15 så är 39 riktigt bra;)
 
K

krickus

Har ni fått bensin kortet som ingick i snowcheck än? Fick en kod i dec men inte fått kortet än?
Det fick jag några dagar efter att jag hämtat maskin. Och soppan är förbrukad sedan länge:)
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Läste på snowest att man skall vara försiktig med att köra för länge med en rem där mycket cord släppt, risken för remsprängning ökar dramatisk för var dm som släpper.

Men nog får man allt skära av ett antal ggr innan man byter rem om man inte vill ruinera sig:)
 

Daspe

Aktiv medlem
28 nov 2010
98
1
6
Lycksele
Har inte hunne så långt med min nya Poo utan ba 8mil nu. hämtade den i torsdags. Men är de nån som lyckats åtgärda deras remätar problem?
Vet ju dock inte än om min äter nå rem men tänkte OM den börjar göra de;)
Lite skillnad på hanterbarhet jämnfört me min gammla freeride 12:a... nu får sambon böka me den iställe:p
 

Polartech

Välkänd medlem
3 jan 2013
114
0
6
Vilken av dom här två sekundärfjädrorna ger snabbast/bäst backshift.140-260 och 160-240?skal annvändas både på led och lössnö.
 

Slednecker

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
Norra Dalarna
Har ni fått bensin kortet som ingick i snowcheck än? Fick en kod i dec men inte fått kortet än?
Fått kod och kort men kortet var tomt! Helt värdelöst, och dåligt hanterat av OkQ8..

OT: Har iaf kommit upp i 33mil på orginalremmen, vilket jag är mer än nöjd över! På min fjolårets Assault tuggade i sig 4 remmar på 70mil
 

Ts4

Välkänd medlem
20 jan 2013
114
0
6
Uppsala
Vilken felkod fick du?

Vet du inte hur du kollar så , stäng ej av skotern när du sett att någon lampa tändes , håll in bromsen och tryck på om jag minns rätt högra knappen på instrumenteringen några gånger då kommer felkoden fram

Egt hade lossnat från kröken. Skruvade fast men fel koden ligger kvar. Kan man radera den utan dator ?
 

Sandling

Välkänd medlem
16 mar 2008
158
4
18
När EGT:n gick sönder på min 12:a bytte jag den men felkoden låg kvar när jag startade den i garaget.
For då ut och körde en sväng och den försvann.