Polaris 2014

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Hmm har någon fler än jag lyckats knäcka 10-15 kammar i mattan denna vinter?
Kör nu min tredje Rmk men aldrig har jag lyckats skjuta 4-5 kammar varje tur som jag är ut:(

Inbillar mig att det är sämre kvalité i år för min körning är lika dan som tidigare och inte är det brist på snö, 100-140 cm!!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Kolla hur roten till kammarna ser ut, lyser det igenom någon kord från mattan där? Har sett mattor där det lyser igenom kord och på dom släpper kammarna väldigt lätt. Är det så är det ett garantifall.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
svårt att se men en jäkla massa trådar blev det runt mattkanten direkt! Ovanligt mycket jämfört med vad jag sett på mina tidigare.
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Nån som vet vem som sköter hanteringen av dom där bensinkorten man skulle få på snowchecken?

Varken fått kort eller nån kod och handlaren säger bara att de kommer snart.
 

Slednecker

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
Norra Dalarna
Har fått kod och kort efter mycket om och men. Skulle bruka kortet första gången 60mil hemifrån på en veckas skoterkörning och jag blev fantastiskt överraskad då kortet var tomt. OkQ8 har då tappat en kund
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Har fått kod och kort efter mycket om och men. Skulle bruka kortet första gången 60mil hemifrån på en veckas skoterkörning och jag blev fantastiskt överraskad då kortet var tomt. OkQ8 har då tappat en kund
Vad är felet? var det inte laddat med 4k? eller var det redan tömt?
Har inte använt mitt än, måste fan fara å testa tanka med det...
 

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Har fått kod och kort efter mycket om och men. Skulle bruka kortet första gången 60mil hemifrån på en veckas skoterkörning och jag blev fantastiskt överraskad då kortet var tomt. OkQ8 har då tappat en kund
Vanlig svensk mentalitet, böj dig fram och bli rövkn*llad.
Varför går du inte in till din ÅF och skriker -"Ge mig mina pengar!"?
 

Polaris_Ante1

Rookie sledder
9 nov 2013
11
0
0
Norrbotten
Min nya PRO 800 155" är ännu under inkörning men vilken underbar maskin. Bytte från en 12as RMK 600 och nog är det ju bra mycket mer körglädje i en 800a, och QD känns ju klockrent! Bara man slipper allt för mycket rackel i vinter, var lite nojig över att byta till 800 :)
 

frodzz

Medlem
25 jul 2013
10
0
1
Piteå
Har fått kod och kort efter mycket om och men. Skulle bruka kortet första gången 60mil hemifrån på en veckas skoterkörning och jag blev fantastiskt överraskad då kortet var tomt. OkQ8 har då tappat en kund

Jag hade samma problem blev bara "medges ej" fick sedan reda på att man skall ringa och aktivera det... Nu funkar det dock :)
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Min kolfiberbåge bak är sönder, vet någon vart det finns att beställa nytt rör i Aluminium?
Finns att beställa som polaris orginal, fast i aluminium. Är det switchbackens båge som funkar, om jag kommer ihåg rätt.